مدير موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني شهرستان خمين روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: هم اکنون تمامي قسمت هاي اين بنا به روي بازديدکنندگان باز است و گردشگران مي توانند از قسمت هايي چون محل تولد امام خمين، دفتر کار آيت الله پسنديده، حياط ها و اندروني هاي مختلف اين بنا ديدن کنند.

سيدجواد رضوي، افزود: به دليل انجام عمليات مرمتي در قسمت هاي مختلف بيت امام در سال جاري، تعداد گردشگران از 500 هزار نفر در سال 87 به 350 هزار نفر در سال 88 کاهش يافته که پيش بيني مي شود با بازگشايي اين بخشها در سال 89، تعداد گردشگران افزايش يابد.

وي، بيان داشت: در سال جاري بيش از يک هزار گردشگر خارجي از کشورهايي چون آلمان، قرقيزستان، آذربايجان، چين، ترکيه، کشورهاي حوزه خليج فارس و 30 تن از سفيران کشورهاي مختلف جهان از بيت امام بازديد کردند.

رضوي، اضافه کرد: به منظور رفاه گردشگران نوروزي دو مترجم مسلط به زبانهاي انگليسي و عربي و دو راهنما براي تشريح قسمت هاي مختلف بيت، در نظر گرفته شده است.

وي، پيش بيني کرد: در نوروز امسال 100 هزار نفر در قالب اردوهاي راهيان نور از بيت تاريخي امام راحل در شهرستان خمين بازديد مي کنند.

مدير موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني شهرستان خمين، ادامه داد: در نوروز 89، بيت تاريخي امام خميني در خمين از ساعت 9 صبح تا 18 از مهمانان نوروزي پذيرايي مي کند.




انتهای پیام/

کد خبر 1389010113